• SENSATIONELE WINST VOOR VVAK BIJ KAMPIOEN STEENWIJKER BOYS

23 apr 2023 Henk Timmerman
  • Steenwijk

De mannen van trainer Ben Batterink moesten op bezoek bij Steenwijker Boys die vorige week reeds kampioen waren geworden in de 5e klasse G. VVAK speelde op het kunstgras een uitstekende eerste helft en met 3 prachtige goals werd de thee opgezocht. In de tweede helft scoorden beide teams ieder twee keer. Na negentig minuten stond er een zeer verdiende 2-5 overwinning op het scorebord in het voordeel van VVAK.

Henk Timmerman

Steenwijker Boys verkeerde kennelijk nog in de kampioensroes want het waren de bezoekers die al in de 5e minuut op voorsprong kwamen. Na een flitsende aanval was het Dyon Bruins die een prima voorzet gaf op Robbin Zomer die doeltreffend afrondde. Kort hierna had VVAK geluk dat een schot van de thuisclub op de paal belandde. Halverwege had Gerben Mennink een uitstekende kans op 0-2 maar zijn schot verdween rakelings naast de goal. In de 35e minuut verdubbelde VVAK toch de voorsprong. Erik Sieders kopte een voorzet van Dyon Bruins snoeihard langs de kansloze goalie van SteenwijkerBoys. Even later werd het zelfs 0-3. Een mooie aanval over meerdere schijven werd schitterend afgerond door Dyon Bruins. Beide teams zochten de thee op met een ruststand van 0-3.

TWEEDE HELFT STEENWIJKER BOYS VOLOP DE AANVAL

Met een drietal wissels begon de thuisclub aan de tweede helft. En met resultaat. In de 47e minuut scoorde Jacco Schaap via een klutsbal in het strafschopgebied 1-3. Enkele minuten later werd bij een aanval van de thuisclub een lichte overtreding geconstateerd door de leidsman. Het was randje zestien en tot ieders verbazing ging de bal op de stip. Keeper Tim Stille redde in 1e instantie maar topscoorder Jordy Blijham van Steenwijkers Boys reageerde attent en scoorde de 2-3. Menigeen dacht dat VVAK zou worden overlopen maar die kwamen bedrogen uit. De mannen van trainer Ben Batterink toonden veerkracht en verdedigen met verve de voorsprong. Steenwijker Boys bleef aanvallen maar dit leidde niet tot goals. Waar iedereen dacht dat de 3-3 zou vallen scoorde VVAK in de 82e minuut de 2-4. Uit een snelle counter was het Robbin Zomer die scoorde. Steenwijker Boys was niet meer bij machte om nog te scoren en geloofde het verder wel. In de slotfase was het wederom Robbin Zomer die zijn hattrick voltooide en de eindstand bepaalde op een verdiende 2-5. Hiermee was de ongeslagen status van kampioen Steenwijker Boys door toedoen van VVAK ongedaan gemaakt. Over 3 weken speelt VVAK zijn voorlaatste competitiewedstrijd uit tegen VCG, Geesbrug.

Scheidsrechter: de heer Mangroelal uit Meppel.

Opstelling VVAK: Tim Stille, Vincent Drent, Danny Kreuze, Bryan Koster, (7 Mark Scholing)Erik Sieders, Marc Padding, Jarnick Gresnight(85 Daniel Botter), Dylan Meinen, Robbin Zomer, Gerben Mennink(85 Julian Logtenberg) Dyon Bruins.