• VVAK sluit seizoen af met verlies tegen SV Ens.

5 jun 2022 Gerard
  • Ens. In de laatste wedstrijd van het seizoen, en laatste wedstrijd van trainer Rolf Drent moest VVAK in de polder aantreden tegen SV Ens. Na een 1-2 ruststand stond er na 90 minuten voetballen een 4-2 eindstand in het voordeel van SV Ens op het scorebord.

Door Gerard Zwiers.

SV Ens kwam goed uit de startblokken en in de eerste 10 minuten kwam VVAK alleen maar aan verdedigen toe. Nadat SV Ens was uitgeraasd kwam VVAK ook aan aanvallen toe en moest de keeper van SV Ens een goed genomen vrije trap van Dyon Bruins uit de bovenhoek tikken. Hierop werd VVAK sterker en begon ook beter te spelen. In de 18e minuut kwam VVAK op een 0-1 voorsprong. Peter van der Vegt nam een vrije trap op 45 meter vanaf het doel, deze plaatste hij achter de verdediging en door het inlopen van Robbin Zomer wist de keeper van SV Ens niet wat te doen. Echter Robbin Zomer raakte de bal niet maar hierdoor was de keeper te laat om de bal te stoppen en rolde deze in het doel. Uit de aftrap was SV Ens zowat gelijk op gelijke hoogte gekomen maar VVAK keeper Deon Smits was in een één op één situatie de baas en wist zijn doel schoon te houden. Hierna kreeg VVAK nog diverse kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar de 0-2 kwam in de 35e minuut. Uit een corner van Joran Botter wist Rutger Fransen de bal tegen de touwen te koppen. Lang duurde deze twee doelpunten voorsprong niet want in de 40e minuut wist Timo van Klaarbergen de 1-2 te maken en zo de ruststand te bepalen.

Na rust kwam SV Ens al in de 50e minuut op gelijke hoogte, een botsing tussen twee speler, waarin de meeste gevallen een aanvallende fout wordt gezien zag de scheidsrechter hierin een overtreding van de verdediger en wees resoluut naar de stip. Uit de strafschop wist Koen Koomen de 2-2 te maken. Hierna nam SV Ens het middenveld over en was de bovenliggende partij en Koen Koomen wist in de 57e minuut zijn tweede van de dag te maken. Hierna speelde het spel zich voornamelijk af op het middenveld en kansen waren er voor beide ploegen zeer spaarzaam. Echter in de laatste minuut van het seizoen wist Manasse Koldewijn de 4-2 eindstand op het scorebord te laten plaatsen.

Opstelling: Deon Smits, Remco Benjamins, Jeroen Berends, Peter van der Vegt, Mark Scholing, Matthijs Drent, (60, Vincent Drent), Gerjan Kamphuis (70, Michel Moes), Joran Botter, Rutger Fransen, Robbin Zomer (60, Bastin Vrielink), Dyon Bruins (70, Julian Logtenberg).