• Alteveer/Kerkenveld.

Na een periode van drie weken rust mocht VVAK aantreden tegen Sc. Angelslo uit Emmen. De ruststand werd bereikt met een 0-0 stand. In de tweede helft werd er 3 keer gescoord en stond er na negentig minuten een 1-2 stand op het scorebord in het voordeel van de bezoekers.

Henk Timmerman.

Onder leiding van de uitstekend leidende scheidsrechter mw. Waringa begon VVAK aan het duel met de nummer 8 van de ranglijst Sc. Angelslo. Wegens werkzaamheden was trainer Ben Batterink helaas niet van de partij. Beide teams begonnen aanvallend aan de wedstrijd met over en weer veelvuldig balverlies. Dit kwam dan ook het kijkgenot niet ten goede. In de 24e minuut viel pas het eerste wapenfeit te noteren. Bij knullig uitverdedigen van Sc. Angelslo prikte de attente Gerben Mennink de bal via de paal naast de goal van de bezoekers. Vlak voor rust was het eerst Bryan Koster die zijn schot maar rakelings naast de paal zag belandden, en bij de tegenaanval was het Joey de Groot die zijn pegel ook op de paal schoot. De thee werd dan ook opgezocht met een 0-0 stand.

TWEEDE HELFT DRIE GOALS

Met een tweetal wissels voerde VVAK de druk op richting de goal van de bezoekers. De ingevallen Marc Padding had een beste scoringskans maar helaas schoot hij de bal in handen van keeper Jordy Tent. Ook in de tweede helft veelvuldig bal verlies van beide kanten. Een goed genomen vrije bal werd door Rick Zondag maar ternauwernood naast de goal gekopt. Enige minuten later had VVAK op voorsprong moeten komen. Uit een mooie aanval over meerdere schijven had Tristan Vredenborg moeten scoren maar zijn schot miste de juiste precisie en ging naast de goal. In de 70e minuut kwam de thuisclub toch op voorsprong. Net 1 minuut in het veld was het Jarnick Gresnight, die na een lange blessure, met een prachtige boogbal keeper Tent wist te verrassen en de bevrijdende 1-0 wist te scoren. Lang kon VVAK echter niet genieten van de voorsprong want 2 minuten later was de stand alweer gelijk. Yoran Reinderink strafte knullig uitverdedigen van de thuisploeg resoluut af en scoorde de 1-1. Deze stand zou een terechte uitslag zijn geweest ware het niet dat een goed genomen hoekschop van Sebastiaan Kroezen ineens achter doelman Tristan Otten verdween en dat betekende 1-2. In de slotfase had VVAK een grote kans om er een puntendeling uit te slepen. Een goed genomen vrije bal van Joran Botter werd door Peter van de Vegt goed ingekopt, maar helaas wist de doelman met een ultieme redding er een corner van te maken. Al met al een teleurstellend resultaat voor VVAK. Volgende week speelt VVAK een uitwedstrijd tegen SVBS’77 uit Belt Schutsloot, aanvang 14.30 uur.

Opstelling VVAK: Tristan Otten, Vincent Drent, Danny Kreuze(69 Dylan Meinen), Bryan Koster (46 Peter van de Vegt) , Remco Benjamins, Joran Botter, Bastin Vrielink (46 Marc Padding) , Tristan Vredenborg, Gerben Mennink (69 Jarnick Gresnigt), Erik Sieders en Dyon Bruins.